lørdag 27. mars 2010

Årsmøte NQF 2010

Endelig skal jeg få lagt ut noen bilder fra årsmøtet som også jeg var med på. En fantastisk helg.
Har vært inne på mange blogger og sett at det nok var mange fra blogglandia som hadde tatt turen til Brunstad Kurs og konferansesenter i Vestfold.

Jeg var blant de heldige som kom med på et kurs i håndsøm med japanske Yoko Saito. En fantastisk dame. Hun driver en egen skole i Japan ved siden av å skrive quiltebøker og sy fantastiske tepper, alt håndsøm. Hun har egen nettbutikk og adr. til den finner du her.  Hun  hadde også med seg en medhjelper til kurset,  Satomi Funamoto.


Her er noen bilder fra kurset. Det var noen ivrige kursdeltakere og tolken hadde mer enn nok med å stille og besvare spørsmål.



Her er et bilde av veska som skal bli sluttresultatet fra kurset.  Det var et 6 timers kurs, så det ble fort klart at noen ferdig veske med hjem, det var ren utopi. Vi fikk derfor gjennomgått hele gangen for veska, og jeg har bestemt at den skal bli ferdig en gang. Den er jo bare kjempelekker.



Ellers hadde Yoko Saito sin siste bok for salg i noen av butikkene. Den var det mange som måtte kjøpe og hun skrev villig vekk autografer  i disse. Her er en modell av veske fra denne nye boka.  På siste bildet ser dere hva jeg fikk gjort i løpet av 6 timer på kurs. 2,5 blokk var det hele. Når jeg så telte litt og fant ut at det i hvert fall var 12-14 blokker på hver side av veska så er det litt fram før jeg når målet...... Pytt, pytt, må da ha noe å jobbe mot  :-))

Autografskriving.

Nydelig veske, ikke sant?



Så vil jeg ønske alle som er innom en riktig god påske, om det blir på ski eller ved symaskina.


2 kommentarer:

Siv sa...

God Påske til deg også, Anne Lise! Kjekke bilder, og gode minner....:o))...

2ne sa...

Lekre vesker. Ser ut som om det var et flott kurs. Lykke til med resten av vesken din :-)