søndag 12. februar 2012

Gevinst og messebesøk

For ca. 1 uke siden fikk jeg en flott pakke i posten.  Jeg hadde vunnet en GiveAway hos Rosehagen. Fikk velge meg ut en nydelig pung. Den er i friske farger og sydd med krympestoff.  Helt topp - tusen, tusen takk.



******

Nå i helgen har det vært en stor quilt/strikk/broderi messe her i Paris,"l'aiguille en fête".
Ei venninne og jeg bestemte oss for å se hva dette var. Kjøpte oss "inngangspass" slik at vi hadde mulighet for å dra hele 4 dager.
Vi dro først ut en tur på fredag - det var veldig mye mennesker.  Jeg har nå etterhvert vært på endel quiltemesser, både store og små, så den delen var grei, men at det fantes såååå mange bøker om allslags broderi, DET hadde jeg ikke en anelse om. Det var alt mellom himmel og jord. Når det gjaldt strikkebiten, så var det ikke så imponerende.  Tror vi har mye mer deilig garn hjemme.  Utvalg i farger manglet det derimot ikke, men typene var enten kjempetykt eller tynn, tynn silketråd og mohair. Men det er en butikk i Paris som har litt Drops garn og de var tilstede.
Ved siden av alle butikkene, var det også utstillinger, både med søm av klær og quilt/strikk. Noen kurs var det og så var det "speed-strikking" konkurranser.
Er du i Paris på denne tiden, er messa vel verdt et besøk, men beregn god tid.......

Selv om skapene mine, både her i Paris og hjemme, er ganske fulle, 
klarte jeg da å finne endel å ta med hjem. 
Det ble både stoff, mønstre og kit. 
Kit er noe kjekke greier, da behøver jeg ikke å gruble på fargesammensetninger o.l.  
Så får vi se hvor mye jeg får gjort.  
Denne gangen ble det endel rosa som skal lages til barnebarnet som snart kommer.  
Begynner å få det litt travelt nå da.....


Lørdag dro vi ut igjen en tur. Da hadde vi med oss Julie på snart 9 år, som er blitt "hekta" på sying, både litt stitchery og sy på maskin. Det var veldig mange stoff med fine farger og fine motiver, så fristelsene var mange.
Oppe på utstillingen så vi noen "flotte" kjoler med rosa skjørt, men de falt ikke i smak for ungjenta - likte bedre en lys drakt som sto i bakgrunnen.  Ja, ja ikke alt som fenger unge jenter heller.....
Lørdag var det enormt med mennesker - vi gikk som "sild i tønne" hele tiden. Jeg skjønner derfor godt at 9-åringen begynte å bli lei etter 3-4 timer. Tenk å gå rundt og bare se fra livet og ned på mengden av damer som presser seg fram.
Det var godt å komme ut i frisk luft til slutt.

Oppe til venstre: Mamma Stina og Julie i diskusjon om kjøp av noen fine stoffer.  
Til høyre:  Disse fantastiske rosa kreasjonene.  
Under: Ca. 1/3 av området - slike køer gikk vi i hele lørdagen...


Ønsker alle en fortsatt fin morsdag!
ANNE LISE

8 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Gratulerer med gevinsten - du valgte den samme pungen som jeg hadde ett godt øye til :o)
Nydelige stoffer du har kjøpt. Jeg skulle gjerne vært på en slik messe. Det må være en stor opplevelse.
Ha fortsatt en riktig fin søndag.
Klem

Siv sa...

Wow....dette så knall kjekt ut...aia var vi der...:o))...

Stor klem

Sissel`s syglede sa...

^Åhhh, det er alltid hyggelig med gevinst i posten gitt. Messe ja, det er jo rett og slett ekstremsport. Også så gøy :-))))

Rosehagen sa...

Hei;)
Så fint at pakken kom frem.
Var ekstra moro å sende den til deg i Paris;)

Høres fantastisk ut med slike utstillinger;)

Klem fra Ann-M.

Agatha sa...

Hello Anne Lise!
Wellcome to my blog and thanks for your compliments!!!
I come from Switzerland but now I am living in Italy with my family.
I like a lot your blog and your works and I hope for an exchanging of ideas!
Greetings from Italy and .... good stitchery!!!!
Agatha

Kris Meares - Tag Along Teddies sa...

Hey Lise! Looks like you had a great time at the craft fair ... I know what you mean about pretty fabrics following you home! :0) Enjoy!! Bear Hugs! KRIS

2ne sa...

Ja, ser du har fått tak i mange godbiter. Og så gøy det må være og få så mye inspirasjon.
Ønsker deg en kreativ og flott helg.

HegeT sa...

Så morro med pakke i posten, og særlig de man vinner...

Likte babyteppe ditt kjempegodt, koselige farger med akkurat passe "jentefaktor"...
Blir sikkert kjempekoselig å bli mormor til ei lita jente...
Jeg blir bestemor til ei lita Amelia i august, og er alleredde passe "tussete"...

Sånne messeturer er utrolig artig, men fulstendig "galematias"... Og damer som øyner et godt kjøp er jammen verre enn en hardøkt på gymmen..
Godt gjort å i det heletatt klare å finne noe fint, i det mylderet..

klem
HegeT