søndag 17. februar 2013

MeiTai bæresele

Det nærmer seg raskt avreise til Australia.
Med ei lita jente som nok blir trøtt på turen, kom det ønske om å få sydd en MeiTai bæresele.
Må innrømme at jeg har aldri hørt om dette noen gang, men min datter hadde funnet en oppskrift på en blogg, BARE PRAT.  Den var grei å følge.
Nå gjenstår å få jenta til å sitte oppi - det var ho ikke interessert i under prøving.

 Slik ser MeiTaien ut.  
Ligner kanskje litt på en frosk...........  
Ikke så mange stykkene å sy, men  reimene er hele 2,20 m. lange. 
 Har brukt et litt grovt bomullstoff.  
Vattert ca. 0,5 m på skulderreimene og på toppen av ryggstykket.

 Et nærbilde av den "kunstneriske "utsmykkingen på ryggstykket.


Her er 6 stk. kuvertbrikker som skal med til Australia.  
Har fått sydd på alle lukkekanter. 
Så får jeg ta håndsømmen når jeg kommer "down under". 
Har 10 dager før de skal avleveres.


Blir nok lite aktivitet her de neste 3-4 ukene.
Er det noen som har tips om kjekke quiltebutikker som kan være verdt et besøk 
i sørlige Queensland og rundt Melbourne, 
tar jeg gjerne imot tips .......

ANNE LISE








6 kommentarer:

Trines hobby sa...

Denne selen såg spennende ut, jeg har aldri sett maken:) du får ta bilde senere når den er i bruk! Hørtes deilig ut med en tur til Australia, men vinterferie hjemme er heller ikke å forakte:)

Siv sa...

Det var det jeg sa til deg at du klarte å fa den ferdig..:o))...Flinke Anne Lise!!!
Stor klem

Grethe sa...

Ha en super Australia tur,Anne Lise:-) Håper du finner mange q- butikker. Spennende med ny sele til minstemann; håper den passer!

Maret sa...

Stilig... Tenkjer vesla vil trives på ryggen, når ho har fått prøve seg litt....
Lukkekantene er fint flyarbeid.. Eg reiser litt på slike lange turer av og til, då er det kjekt med litt smått å pusle med..
God tur.

Kris Meares - Tag Along Teddies sa...

Hey Anne Lise! I live in south east Queensland! :0) There are some good quilt shops in Brisbane, but my favourite shop is my local ... The Quilters Angel at Highfields, which is just 15 minutes drive north of Toowoomba where I live ... it's worth coming from the other side of the world to visit! Tee! Hee! Hee! Would love to hear from you if you visit the area. Happy travels! Bear Hugs! KRIS

Elisabeth Solum sa...

Ja, den lignet på en frosk! Jeg liker frosker! :) Den så veldig fin og solid ut! Søte brikker du har laget!
Veldig koselig at du blir med på min Give away! :)
Ønsker deg en god tur til Australia!
Der er det vel godt og varmt..
Klem Lisa