søndag 31. august 2014

Kurs i Overlockmaskinen.


Jeg var så gal at jeg kjøpte med Over Lock maskin på Årsmøtet i Kristiansand i vår......
Heldigvis ble den da tredd for meg, slik at jeg har kunnet prøve å sy litt......... men har ikke blitt skikkelig og jeg har vært livredd for at noen av trådene skulle tulle alt til.

Skjønte fort at jeg burde ha en kurs før jeg satte igang med noe sying..........det har jeg gått på nå i helga.  Kurs både lørdag og søndag........kjempekjekt......

Lørdag var det mye prøvelapper, men idag har jeg sydd en enkel T-skjorte.  De så litt små ut og jeg tenkte den kanskje var passe til en dokke (litt stor).........Men jammen gikk den ikke på minste barnebarnet,  Julie på 11 mnd.


En ekstra genser under her, men er sååå fornøyd så......


ANNE LISE

5 kommentarer:

Siv sa...

Så fine Julie ble i den flotte t-skjorten. Herlige stoffer og farger. Sånt kurs skulle nok jeg også vært på ...

Solveig Bloch sa...

Kjempefiiin!Flink du er. Kjøpte meg en babylock for ei stund sia men har nesten ikke prøvd den. Ikke dumt med et slikt kurs..

Trines hobby sa...

Har hatt min coverlock i 1 år, og venter fortsatt på kurs :( MEN jeg har brukt den litt, og hver gang drar jeg ut trådene og trer den om igjen. Mange jeg kjenner har maskiner, men kan ikke å tre dem - det har jeg bestemt meg for å lære skikkelig! Søt skjorte du har sydd:)

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Så flott å ha sin egen overlock! Og så hyggelig å sy små plagg... kjempefin t-skjorte!

Britt May sa...

Så fin den ble. Har selv gått til anskaffelse av en overlock, men har ikke kommet skikkelig i gang ennå. Altfor mange prosjekter på gang samtidig :-)