onsdag 14. august 2013

Endelig ............


Endelig er jeg på plass igjen her på bloggen. Det har gått veldig trått i sommer, men håper at det skal bli litt flere innlegg utover høsten  -  OG at jeg får gjort ferdig noen prosjekt utover også.  Vi får se.

Endelig har jeg i hvert fall fått gjort ferdig siste, og største, blokk i Hjertelig Glede teppet mitt.  Det er medaljongen som skal være i midten.

Nå skal jeg begynne å sy på rammer og sette sammen blokkene.  Blir spennende og se hvordan det blir og, ikke minst, hvor stort det blir.  Kommer tilbake med bilder når jeg har fått toppen sammen.

I sommer har det vært en "farsott" her inne og på FB med denne "Dale-kjolen". Ved første øyekast i mønsterheftet synes jeg ikke noe spesielt om den. Men så kom det stadig flotte bilder på nett, med skjønne jenter og skjønne kjoler.  Da måtte selvfølgelig jeg også prøve meg.
Her er resultatet:

Jeg hekla i lys blå 
og med hjelp av jentene i Quiltekroken, Bergen, 
fant jeg et veldig dus blått stoff som ble helt skjønt. 
Takk Belinda og Tyra.

Kjolen måtte jo prøves på.
Den passet akkurat der og da,
men har mått starte på en ny, da det ikke var særlig kjekt å ta den over hodet.
Litt trang i armene.
Er laget i str. 2 år til ei "lita" prinsesse på 15 mnd.
Men jeg og min faste hekling gjorde den nok mindre enn 2 år.
Heldigvis kommer det ei ny lita prinsesse i okt/nov. som kan overta denne, 
og så får mormor lage en ny til Sara.


ANNE LISE



9 kommentarer:

Trines hobby sa...

Nydelig blokk til teppet og en aldeles nydelig liten prinsesse i kjole:) Skjønner at det er lett for mormor å skjemme bort denne lille jenta;)

Sysnella sa...

Å så nydelig blokk dette må jeg se ferdig.Holder å på med et teppe veldig gøy.Lykke til

Siv sa...

For en tålmodighet du har, Anne Lise. Det er utrolig mye arbeid på den blokken, kommer til å bli ett nydelig teppe.....
Også den skjønne prinsessen, da...du er heldig!
Klem

Oddbjørg sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Oddbjørg sa...

Flott blokk; gleder meg til å se det ferdige teppet!
Søt jente i lekker kjole!

KariL sa...

Nydelig midtblokk til teppet, gleder meg til å se det ferdig sammensatt.
Nydelig liten prinsesse i kjole:) Mormors privilegium å skjemme bort prinsesser:)

Dollandesign sa...

Jag tycker att det är ett otroligt fint block som Du sytt och visar oss.

Dollandesign

Birthe Marie sa...

Så flott blokken ble. Gleder meg til å se det, og hele prosjektet ditt ferdig. Heldige dine barnebarn! Kjolen var jo bare skjønn! :-)

Elisabeth Solum sa...

Herlig blokk og supersøt kjole! :)