onsdag 6. juni 2012

Trivelig besøk fra Norge.

Sist helg fikk jeg besøk fra min venninne Siv.  Det ble en veldig trivelig helg, med masse spasering på jakt etter broderi- og stoff butikker.  Noe hadde jeg utforsket før, og noen kjekke broderiforretninger var nye for meg også. Oooog så mye fint de hadde.  Bare se på bildene nedenfor......

Første butikken vi leita etter heter "Les Brodeuses Parisiennes". 
Det var etter et tips fra Kari R. Ytterdal - tusen takk for det !!!  
Det var en helt herlig butikk med masse ferdigsydde produkter, punger, vesker o.l. 
Så var det felter med lin eller aidastoff til å brodere på.  
Mange skjønne mønstre.
Der ble det lagt igjen endel penger, 
og mye nytt arbeid å ta med hjem......... har så lite fra før...hi,hi...
Her er Siv på vei inn i butikken. 
Liten og intim var denne butikken.  
Og så er det prosjektene jeg kom hjem med.


Videre gikk turen mot Bastillen og en ny brodeributikk "Le Bonheur des Dames". 
Den lå i buegangene under Viadukten, nedenfor nye Operaen.  
Dette tipset kom fra Målfrid Å. Kallekleiv - takk til deg også.
Som bildene viser hadde de også noe quiltestoff (basisfarger) og massssse bånd, trå  o .l.  
Helt topp.

Dette fikk jeg med meg fra denne butikken.  
Skal jo nå flytte hjemover igjen, og da må jeg ha litt minner om Paris.  
Makroner er et veldig godt minne - bokstavlig talt.!
Fyret, Phare des Baleines,  var vi i toppen av på turen vår i pinsa. 
Det ligger ved byen La Rochelle på øya Ile de Ré.  
Det er 57 m høyt, med 253 trappetrinn (uten heis). 
Da fikk både hjertepumpa og beina testa seg.  Men opp kom vi alle sammen.  
Klart jeg da må få sydd dette bokmerket...... engang....

******

Det har vært en kjempekjekk helg.
Masse gåing, så skulle absolutt hatt skritt-teller. 
Denne uka blir det derfor masse innearbeid og begynnende pakking.

Under ser dere 2 aldeles nydelige smekker 
som min lille prinsesse hjemme
har fått av Siv. 
Kan finne link til oppskrift på hennes blogg. (Se toppen av innlegget)
Ønsker alle bloggtittere en fortsatt fin uke.
ANNE LISE


2 kommentarer:

Siv sa...

Sukk...vil tilbake!!!

Margit sa...

Hei - Og tusen takk for den fine gryte-votten! No håpar eg det blir fleire som vil være med vidare på leiken, slik at den ikkje stoppar opp :O)

Flotte bilder fra Paris - eg har aldri vore der men jammen meg skal byen opp på ønskelista ;O)

Ha ei fin veke!

klem