Viser innlegg med etiketten babytøy. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten babytøy. Vis alle innlegg

søndag 12. august 2012

En liten kjole til Sara.

Fortsatt ikke kommet igang på syrommet.  Har fått rydda en god del, men finner ikke inspirasjonen til å sette meg ned.

Derfor er det  strikkepinnene som blir mest brukt.  Og det er jo så kjekt nå da jeg kan strikke så mye fine, små plagg......

En kjole til Sara, strikket i Mandarin Petit fra Sandnesgarn.  
Oppskriften har jeg funnet i et hefte fra Dalegarn og med Babyull.  
Fargene kommer ikke så godt fram her, men den er i aprikos og eplegrønn.  
Ble veldig fin på.

Ha en fortsatt fin søndag!
ANNE LISE

onsdag 25. juli 2012

Når får jeg plass til å sy igjen, tro....???????

I løpet av det året jeg har bodd i Paris, er syrommet mitt blitt gjort om til oppbevaringsrom.  Ja, bare mitt eget rot, men det er så greit å bare "putte inn" nyanskaffelser som ikke skal brukes med en gang.
Jeg var jo hjemme 2-3 ganger i løpet av året - litt nytt hver gang.
Når da flyttelasset fra Paris også kom, ja da ble det fullt.  Det er såvidt jeg kommer meg innom døra.

Har nå vært hjemme 1 mnd., men ennå ser det likedan ut.  Flytter stadig på ting, men HVOR skal jeg gjøre av alt.......  Hver dag begynner jeg med friskt mot, og så gir jeg opp.

NÅ SKAL JEG GJØRE NOE, det kan ikke fortsette å se slik ut.  Bare se på disse bildene :



*****

Heldigvis er det ikke bare symaskinen som kan brukes.  Jeg har masse garn og strikketøy også.


Har strikka en sparkebukse, lysegul og hvit stripete, i bomullsgarn (Mandarin Petit) til barnebarnet, Sara. Den er str. i 6 mnd, men noe lenger i ryggen.  
Likevel er den bare akkurat passe nå (jenta er 3 1/2 mnd.)

Etpar små babysokker er det også blitt. 
De hvite er i bomullsgarn og de rosa i babyull.  
Se hvor stor forskjell selv med samme antall masker.  
Og så er elastisiteten mye bedre med ullgarn. Blir bare ull videre.


Og så fant jeg noen lapper til et slumreteppe, når jeg begynte å rydde.  
Dette er hekla i Alpakka og tror jammen jeg skal fortsette litt her. 
Kanskje kan det bli ferdig en gang.....?

******

Søndag 8. juli var den store dagen hos oss.  
Da ble Sara døpt. 
Hun oppførte seg eksemplarisk, og det var stolte besteforeldre som var tilstede.


Denne dåpskjolen strikket min mor til Tonje, min datter, for snart 30 år siden.  
Den er blitt brukt flere gange i vår familie.
Sara syntes imidlertid ikke at det var spesielt kjekt å ha den på. 
Lue er helt fryktelig å ha på, så den ble ikke brukt. 
Kun silkebåndene var veldig gode å suge på......

Håper alle har en fin sommer selv om temp. ikke er de høyeste.....
ANNE LISE

onsdag 23. november 2011

4. sy-sammen helg i PW-guiltklubb

Sist helg var det igjen tid for en sy sammen helg på nettet. Denne gangen har Päivi laget et skjønt mønster til sånne kjekke poseposer.  Jeg hadde tenkt å være veldig aktiv og få sydd masse, men det kom hele veien andre gjøremål. Først søndag fikk jeg satt meg ned og begynt på mitt prosjekt. Idag er det endelig ferdig.  Ble veldig godt fornøyd, men ser at jeg en annen gang skal bruke mye tynnere vatt - litt vel stift når jeg skulle rynke sammen oppe og nede.  Hun hadde laget både et julemotiv og et cupcakemotiv - det ble cupcake for meg denne gang.

 
 Posen er sydd i blått/brunt med lyst midtfelt.
Sydd på en tynn brun blonde ved overgangen oppe og nede.
Posen er ca. 45 cm. lang.

I april neste år skal jeg bli mormor for første gang. Det er noe jeg gleder meg veldig til. Og selvfølgelig har jeg veldig mange planer for hva jeg vil sy og strikke. Men så er det jo også såååå mye skjønt å kjøpe, i hvert fall her i Paris. Mye er dyrt, men så dukker det opp enkle ting som en mormor bare må kjøpe
Det skjedde meg idag.

Disse sokkene bare lyste mot meg. 
Siden vi nå bor i Paris, så må jo denne lille jenta reklamere litt for byen. 
Når nå sokkene er "i boks", 
må jeg se om jeg ikke kan finne noe å strikke  som passer til.
Heldigvis litt tid igjen.

*****
Har også jobba iherdig for å få ferdig julepresang og julepynt som skal sendes utenlands, 
gjennom SSCS-swapen til Chookyblue i Australia.
Det er første gang jeg er med på dette, så det er litt spennende å se hvordan det fungerer. Kan dessverre ikke vise noe av det jeg har laget ennå, men det kommer nok fram her etter jul. 
Pakken ble i hvert fall sendt avgårde igår.

*****
Det nærmer seg helg igjen. 
Her kommer det besøk fra Norge, så da blir det nok lite blogging. 
Ønsker derfor alle som ser innom en riktig fin helg.

ANNE LISE