Viser innlegg med etiketten hjerte. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten hjerte. Vis alle innlegg

mandag 31. desember 2012

SSCS 2012 gaven åpnet.


Så er julen over og jeg har også åpnet min gave fra min SSCS-venn i Australia.  Det var hele 3 pakker og jeg var veldig nysgjerrig.
Her er hva jeg pakket opp:

Gaven innehold et nålebrev og saks m/holder, 
et herlig australsk quilteblad med mange fine, små juleprosjekt
 (kanskje noe å begynne på til neste jul). 
Og så  en flott, liten bordbrikke. 
Den har stitchet midtparti og yo-yoer i friske, sommerlige farger rundt.  
Tusen hjertelig takk til Jeanette.  Dette vil bli flittig brukt.


Nå er også min gave til Leanne blitt åpnet, så da kan jeg avsløre hva jeg laget dette året.

Jeg sydde en julestjerne etter mønsteret til AnnAKa,  
ett hjerte med stitcherymotiv, også et AnnAKa mønster.  
Og så fikk det være med en liten hekla nisse. 
Har fått tilbakemelding på at mottaker likte gaven.

På denne siste dagen i 2012,
 vil jeg ønske alle i blogglandia 
ETT RIKTIG GODT NYTT ÅR !

ANNE LISE

mandag 29. oktober 2012

Hva har skjedd????

For en måneds tid siden bestemte jeg meg for å sy 2 av AnnAKa sine store hjerter med englestitchery i bryllupsgave.  Jeg kopierte stitcheriene over på "Transfer-Eze" og sydde for å få de ferdige.

Så skulle kopieringsarkene fjernes. Det gjorde jeg ved å holde de under lunkent, rennende vann. Gnei forsiktig for å fjerne alt lim. Deretter la jeg de til tørk på et håndkle før jeg ville stryke dem.

Jeg hadde sydd med brunt DMC moulinegarn. Til min forskrekkelse hadde garnet trekt seg ut i stoffet så det ble en mørk skygge rundt alle strekene. GJETT om jeg var forb....... !!!  Trodde garnet var farge ekte jeg.........   HVA GJORDE JEG FEIL????

 Sånn så de ut. Prøvde å vaske en gang til, 
men ennå kan den mørke kanten rundt sees.


Det var ikke annet å gjøre enn å starte på nytt. 
 Denne gangen tegnet jeg over på stoffet.
Her er resultatet og mottakere ble fornøyd (tror jeg).... 


Så var det en nevø som fylte 30 år og jeg skulle ha en liten oppmerksomhet til han. 
Etter litt fram og tilbake diskusjoner med mine barn, kom vi til at jeg kunne strikke en vinhøne. 
Den ble laget i originalfargene fra mønsteret og ble riktig så "snobbal".

Den er strikka i Fritidsgarn og er tovet. 
 Mønster fra Sandnes garn.  
Enkel, kjapp og kjekk å lage...

Ønsker alle en fortreffelig uke, med eller uten snø......
ANNE LISE