Viser innlegg med etiketten jul. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten jul. Vis alle innlegg

lørdag 28. desember 2013

SSCS 2013 - endelig julaften.......

Endelig har julaften vært og jeg kunne åpne SSCS gaven fra Australia.  Var veldig spent, og her er hva som var inni.........

I pakken var det en fantastisk flott veske, 
med stitchery på hele fronten.  
Akkurat passelig størrelse til å ha litt håndarbeid i, på klubb, quiltemøter o.l.  
Legg også merke til den koselige til/fra lappen på ene hanken. 
Den er også stitchet.

Oppi veska lå det et flott nåle-etui 
med div. syrelaterte stitcherier på fronten og ene siden inni. 
Ei dukke med dmc perlegarn og ei nålepute var det også. 
Og jammen meg var det ikke en søt mugrug med en blid snømann på også.  
Tusen takk til Fiona for alle disse flotte tingene. 
Dette var midt i blinken for meg.....

 *******

Nå har jeg da lov å vise hva jeg lagde  i SSCS 2013, og sendte "downunder" til Australia.
I år ble det 4 kuvertbrikker som gikk i posten.
Har heldigvis for mail om at de ble godt mottatt, og det var kjekt.

Nissemotivet på disse er hentet fra en av bøkene til Lise Bergene. 
Kvadratene er skåret 3,5" x 3,5" .
Kjappe og greie å sy.

Som julepynt heklet jeg 2 hvite snøkrystaller og 2 røde hjerter.  
Her har jeg brukt bomullsgarn.
Greit med slike flate ting, når de skal sendes. 

Vil sende en stor takk til Chookyblue i Australia, 
som år etter år administrerer denne Swapen til jul. 
Vet det ligger mye arbeid bak.  Tusen takk.......


Ønsker alle en skikkelig koselig romjul, 
selv om stormen herjer mange steder i landet.

ANNE LISE

mandag 31. desember 2012

SSCS 2012 gaven åpnet.


Så er julen over og jeg har også åpnet min gave fra min SSCS-venn i Australia.  Det var hele 3 pakker og jeg var veldig nysgjerrig.
Her er hva jeg pakket opp:

Gaven innehold et nålebrev og saks m/holder, 
et herlig australsk quilteblad med mange fine, små juleprosjekt
 (kanskje noe å begynne på til neste jul). 
Og så  en flott, liten bordbrikke. 
Den har stitchet midtparti og yo-yoer i friske, sommerlige farger rundt.  
Tusen hjertelig takk til Jeanette.  Dette vil bli flittig brukt.


Nå er også min gave til Leanne blitt åpnet, så da kan jeg avsløre hva jeg laget dette året.

Jeg sydde en julestjerne etter mønsteret til AnnAKa,  
ett hjerte med stitcherymotiv, også et AnnAKa mønster.  
Og så fikk det være med en liten hekla nisse. 
Har fått tilbakemelding på at mottaker likte gaven.

På denne siste dagen i 2012,
 vil jeg ønske alle i blogglandia 
ETT RIKTIG GODT NYTT ÅR !

ANNE LISE

torsdag 13. desember 2012

Endelig litt "jul" som er ferdig ..........


I 2011 sydde jeg juleteppet "Tis the season". Min datter likte det også, og jeg hadde ambisjoner om å sy 2 tepper parallelt.  Det holdt ikke helt fram, men nå, 1 år etter, har også ho fått sitt teppe til å henge på veggen i nye huset.  Passet bra å gi det til 30-års dagen  som var sist tirsdag.
Og jeg er veldig glad for at ennå en UFO er ferdig.



Detaljer fra stitceriene.  
Det var veldig kjekt å sy disse små motivene.
Helt sikker fine å bruke på andre småting også.........

********

Hvert år begynner jeg på en ny juleløper, fra årets mønstre. 
Ikke ofte de blir fullført når de skal, 
MEN i år har jeg faktisk greid det.
Likte veldig godt juleløpermønsteret til Bente Malm - "Nissens blandakor".


Detaljer av applikasjonen.

Ha en fortsatt fin førjulstid.......
ANNE LISE


mandag 7. februar 2011

Juleløper klar i god tid!!

Første prosjekt i OPAM 2011 for februar er ferdig.  Dette er en juleløper som skulle vært på bordet sist jul. Dessverre kom den ikke så langt. Men nå er den klar til desember 2011. For en gangs skyld ute i god tid...

Dette er et mønster av Bente N. Malm. 
Det heter "Julefred" og kom i 2009.  
Den består av 3 stitcherier med enkle blokker rundt.

Ønsker alle en kreativ uke.
ANNE LISE