Viser innlegg med etiketten veggteppe. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten veggteppe. Vis alle innlegg

mandag 30. september 2013

Veggteppe og flere barnekjoler


I Australia i våres kjøpte jeg 1 pk ferdigskjærte remser med Balistoffer, Balipops.......hadde sett et fint teppe i Homespun, Australsk quilteblad.
Tonje, min datter, fikk et juleteppe sist jul......men det kan jo ikke henge oppe hele året.  Derfor skulle jeg lage et teppe som skal henge oppe resten av året. Min datter er veldig "glad i" Australia, så dette burde bli bra.
Teppet er nå ferdig....... og ho rekker å få litt glede av det før jula skal opp igjen........


 Her er nærbilde av noen av de små kenguruene. 
De er applikert på maskin med knapphullsting....... 
en skikkelig putlete jobb........ var veldig glad når det var gjort.....


Sydde/hekla tidligere i sommer en slik "Dalekjole" til mitt barnebarn. Den var akkurat passe da..... og etter kort tid ble den for liten. Ho ville gjerne ha en ny.
Jeg satte igang på nytt, denne gang en str. større og i lysgrønn nå. Kjolen ble fin og jeg håper ho kan bruke den en stund, nå med en body/genser under.

Denne er strikka i str. 3-4 år 
i lysgrønn med grønnprikkete stoff.

 Kjole i lilla/rosa i str. 1 år.  
Denne er heklet av min datter og sydd av meg.

ANNE LISE

søndag 25. august 2013

Framgang for Hjertelig glede teppet og noe barselgaver

Nå har symaskina kommet ned på spisebordet i stua. Nytter ikke å sitte på et lite skrivebord 50 cm. fra bakveggen, når en skal prøve å sy sammen store ting.  I hvert fall fungerer det ikke for meg, .....  må ha litt plass rundt meg.

Nå har jeg da fått sydd sammen alle blokkene i Hjertelig glede teppet mitt (Vintage Valentine). Nå gjenstår rammer rundt. Her kommer problemet. Rammene skal syes med skråhjørner. Det har jeg aldri gjort.  Er det noen der ute som har tips eller ideer om hvor jeg kan se/lese hvordan dette skal gjøres......... så blir jeg kjempeglad for det.


Nærbilde av blokk med  tekst.
Kunne ikke brodere dette før jeg visste når jeg ble ferdig.
Nå har jeg sagt 2013, så da må det bli ferdig i høst.....


***********


Så begynner "babyboom"en rundt oss. Synes disse mappene er skikkelig kjekke å sy. Og  så er det så lett å vite hva en skal gi bort. Innholdet oppi kan variere litt ettersom hvor nære venner/bekjente det dreier seg om.

Nå er første 2 jentene kommet.  Her ser dere bilde av toalettmappene med innhold.....2 vaskekluter, 1 smekke, 1 tutt og denne gang ble det ett par strikka babysokker også oppi.  Håper det kommer til nytte.



Har også ei venninne i Oslo, som venter sitt andre barnebarn, men første jenta, i en veldig guttedominert familie. Da er det jo nødt til å bli strikka i rosa. Den nye verdensborgeren er ikke født ennå, så toalettmappa får vente litt.
Men jeg fant ut at lue, skjerf og sokker er alltid godt å ha når det blir en vinterbaby.


Her har jeg strikket djevellue for de sitter så godt på ørene.
Så har jeg sydd på en liten knapp for å feste spissen foran,
da blir den litt mer "jentete".
Alt dette er strikket i Dale Baby ull på pinner nr. 3.


Ønsker alle en riktig fin høstdag!
ANNE LISE

onsdag 15. mai 2013

En ny utfordring for meg.


Har de siste ukene sett masse flotte bilder fra både Quiltegården og Quiltefryd. Det er fra besøket til Sue Daley og alle hennes flotte tepper.
Sying over papir har jeg aldri gjort.  Mange ting jeg har hatt lyst til å prøve, men liksom ikke tørt å sette igang.

Nå har jeg likevel bestemt meg for å prøve. Bestilte materialpakke og satte igang med å skjære hexagoner.  Nedenfor ser dere teppet jeg har begynt på.  Og så har jeg også kommet igang med en løper som ble kjøpt på årsmøtet i Bergen i 2012.


Nå blir det litt sying av hexagoner i pastell 
og noen i litt mørkere farger.
Litt variasjon er kjekt........


2 nye barselgaver har det også blitt.
Og det er hele tiden gutter som blir født.
Nå vil jeg snart sy noen i ROSA.......


Ønsker alle en riktig fin 17.mai og pinse.
ANNE LISE


lørdag 30. mars 2013

Bamseteppe til 1 åringen.


Endelig ferdig.......
Har hatt mye gøy med å lage alle blokkene til dette bamseteppet. Det er en BOM som jeg har bestilt fra Australia.
Idag  er barnebarnet SARA 1 år, og det skal overleveres.......

Dette er et mønster fra Kids Quilts på New Zealand, og heter Daisy Bear.

Noen detaljbilder.  
Teppet er quiltet av Merete Ellingsen
Fantastisk flott quilta.

Her er teppet overlevert. 
Det må studeres skikkelig før det kanskje får plass på veggen på rommet.....

Ha en fortsatt fin påskeavslutning...
ANNE LISE

torsdag 13. desember 2012

Endelig litt "jul" som er ferdig ..........


I 2011 sydde jeg juleteppet "Tis the season". Min datter likte det også, og jeg hadde ambisjoner om å sy 2 tepper parallelt.  Det holdt ikke helt fram, men nå, 1 år etter, har også ho fått sitt teppe til å henge på veggen i nye huset.  Passet bra å gi det til 30-års dagen  som var sist tirsdag.
Og jeg er veldig glad for at ennå en UFO er ferdig.



Detaljer fra stitceriene.  
Det var veldig kjekt å sy disse små motivene.
Helt sikker fine å bruke på andre småting også.........

********

Hvert år begynner jeg på en ny juleløper, fra årets mønstre. 
Ikke ofte de blir fullført når de skal, 
MEN i år har jeg faktisk greid det.
Likte veldig godt juleløpermønsteret til Bente Malm - "Nissens blandakor".


Detaljer av applikasjonen.

Ha en fortsatt fin førjulstid.......
ANNE LISE