lørdag 20. november 2010

Tilbake fra Australia.

Så er jeg tilbake til det kalde Norge, etter 3 fantastiske uker i Australia.  Vi var utrolig heldige med været. De har jo hatt mye regn, men alt bedra seg når vi kom "down under".  Fra vi starta i Cairns og til vi reiste hjem fra Melbourne, hadde vi kun litt regn i Sidney.  Og da kom det på ettermiddagen når vi var ferdige med det meste av vår byvandring. Vi leide bil til turen, og kjørte på 14 dager totalt 450 mil. Når jeg nå ser på kartet er det ganske langt. Men vi har opplevd masse og kan leve lenge på alle minnene.
Jeg vil etter hvert legge ut noen bilder, men det tar noe tid å sortere alt.

Men kan først og fremst fortelle om en veldig hyggelig opplevelse jeg hadde i Melbourne. Der var vi på besøk i 1 uke. En nabo til vertskapet vårt er en ivrig quilter. Hun heter Judy og jeg ble introdusert for henne. Hun er med i en gjeng som kaller seg Australian World Wide Wanderers. De er 7 damer med quilting som fellesinteresse.Felles er også at de har bodd mange plasser rundt i verden. Jeg fikk være med å treffe 3 av damene en formiddag. Virkelig trivelige og hyggelige mennesker.  Judy tok meg også med ut på quilteshopping siste dagen før hjemreise.  Helt topp....

Her ser dere quiltedamene. Det er Lee, som sitter i den rosa stolen, som har sydd de 2 teppene til høyre på bildet. De er nesten så store som doble sengetepper og all applikasjon er med Needle Turn teknikk og hele teppene er håndquiltet.  Det øverste teppet er sydd etter et fotografi.  Begge teppene er med australske blomster og fugler som motiv rundt. Kommer ikke så godt fram her, men de var aldeles nydelige.

Her er noen tepper som Judy har laget. Jeg var innom hos henne og fikk litt Show and tell. Teppet med gutten er etter et fotografi av en av hennes sønner. De andre teppene er laget som Round Robin.  Sommerfuglen er etter et fotografi som ble delt i 8. Hver del forstørra slik at detaljene kom bedre fram og sendt rundt til de som skulle være med. Har lest på andre blogger om Round Robin prosjekt, men har tidligere ikke helt visst hvordan det fungerer.

Vel, kommer tilbake med litt mer bilder fra turen etterhvert.

Ha en fortsatt fin helg alle sammen.
ANNE LISE

Ingen kommentarer: