mandag 30. september 2013

Veggteppe og flere barnekjoler


I Australia i våres kjøpte jeg 1 pk ferdigskjærte remser med Balistoffer, Balipops.......hadde sett et fint teppe i Homespun, Australsk quilteblad.
Tonje, min datter, fikk et juleteppe sist jul......men det kan jo ikke henge oppe hele året.  Derfor skulle jeg lage et teppe som skal henge oppe resten av året. Min datter er veldig "glad i" Australia, så dette burde bli bra.
Teppet er nå ferdig....... og ho rekker å få litt glede av det før jula skal opp igjen........


 Her er nærbilde av noen av de små kenguruene. 
De er applikert på maskin med knapphullsting....... 
en skikkelig putlete jobb........ var veldig glad når det var gjort.....


Sydde/hekla tidligere i sommer en slik "Dalekjole" til mitt barnebarn. Den var akkurat passe da..... og etter kort tid ble den for liten. Ho ville gjerne ha en ny.
Jeg satte igang på nytt, denne gang en str. større og i lysgrønn nå. Kjolen ble fin og jeg håper ho kan bruke den en stund, nå med en body/genser under.

Denne er strikka i str. 3-4 år 
i lysgrønn med grønnprikkete stoff.

 Kjole i lilla/rosa i str. 1 år.  
Denne er heklet av min datter og sydd av meg.

ANNE LISE

11 kommentarer:

toja sa...

Flott teppe, morsomt med kenguruene!

Grethe sa...

Så gøy med keguruene på quilten din! Ja, disse små vokser fort; du har sydd flotte kjoler:))

Oddbjørg sa...

Flott teppe! Kenguruene gjorde det ekstra fint.
De kjolene er bare så søte!

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Stilig teppe med kenguruer til datteren din som er Australia-fan!Så søte kjoler :)

Elisabeth Solum sa...

Kjempefint teppe med spretne kenguruer! :) Fine jordfarger!
Nydelige kjoler, veldig fint å kombinere søm og hekling! :)

Trines hobby sa...

Morsom quilt, og kjolene er helt bedårende.

2ne sa...

Lekkert teppe i flotte balistoffer :-) Heldig datter.

Marit Johanne sa...

Så nydelig! Flotte farger, og så dekorativt med de kenguruene. Enkelt, men samtidig så effektfullt.Søt kjole!
Den quilteturneen dere hadde hørtes helt fantastisk ut, virkelig en drømmetur :) Kos deg i høsten med alle dine nye stoffer, ideer og mønstre!

strikkedilla sa...

Nydelige kjoler og mange flotte ting du har sydd og laget.

Birthe Marie sa...

Kjempeflott Australiateppe du har sydd! Stilig med kenguruene som er applikert på
. ..og kjolene er jo bare sååå søte.
Takk for hyggelige kommentarer på min blogg, og for at du vil være med på "give-away-en". :-)

Christina sa...

Sikke nogle fine, fine kjoler.
Kh Christina